۵ تفاوت بین پلاتر و پرینتر

بسیاری از افراد، از تفاوت‌های بین پرینتر و پلاتر آگاه نیستند و بعضی فکر می‌کنند که پلاتر شکل نادرست لغت پرینتر است، در صورتی که اینطور  نیست. در این مقاله قصد داریم به ۵ تفاوت بین پرینترها و پلاترها اشاره کنیم. در ادامه با پرینت فید همراه باشید:

به طور کل پلاتر را می‌توان نوعی پرینتردر ابعاد بزرگ نامید. اما پلاترها ویژگی هایی دارند که آنها را از پرینترهای معمولی متمایز می‌کند. که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

پلاترها در واقع پرینترهای عریضی هستند که برای چاپ نقشه – طرح‌های گرافیکی – تبلیغات محیطی indoor و عکس‌های با سایز بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و قادر هستند تا ابعاد عریض بین ۲۴ اینچ و بالاتر را پرینت بگیرند. گفتنی است که این دستگاه از دقت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند نقشه‌ها را با جزئیات بسیار بالایی چاپ کند.

۱- پلاترها قابلیت پشتیبانی از رول را دارند و به صورت استاندارد تا طول ۹ متر می‌توانند چاپ کنند البته این مقدار قابل افزایش است، ولی برای این کار به نرم افزاری  مـثل rip نیاز دارند؛ این در حالی است که در بیشتر پرینتر‌ها نهایت سایز چاپ کاغذA3  است.

به صورت کلی مکانیزم  پلاترها با پرینترها چندان تفاوتی  ندارند و پلاترها همان پرینترها ولی در ابعاد بزرگ‌تر هستند

۲- پلاترها قابلیت افزایش رم و پشتیبانی از هارد دیسک را دارند.

۳- بیشتر پرینترها یکوردودی کاغذ دارند، ولی پلاترها قابلیت پشتیبانی از ‌‌دو رول را به صورت هم زمان دارند.

۴- پلاتر ها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند و همانند پرینترها دارای دو نوع لیزری و جوهری هستند. اما تفاوت آنها در تعداد رنگ ها و عرض دستگاه است و اکثرا در بازار به صورت ۴، ۶، ۸، ۱۱ و ۱۲ رنگ و در ابعاد ۴۲ ،۴۴ و ۶۰ اینچ وجود دارند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۵- تفاوت‌ دیگر پلاترها با پرینترها، نوع رنگ مشکی است که در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پرینترها از رنگ مشکی نوع Dye و در پلاترها از رنگ مشکی نوع pigment استفاده می‌شود. در این مقاله می‌توانید تفاوت این دو جوهر را بخوانید.

جهت خرید کارتریج‌ پلاتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید

پرینت فید، فروشگاه آنلاین کارتریج و مواد مصرفی

۵ تفاوت بین پلاتر و پرینتر

۵ تفاوت بین پلاتر و پرینتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.